Ćwiczenia grupowe

Joga
Pilates
Zdrowy Kręgosłup

W trosce o komfort ćwiczących prosimy o zapisy pod nr tel. 91 45 39 500.

Cennik ćwiczeń (do wykorzystania w ciągu 6 tygodni):

1 zajęcia – 25 PLN
4 zajęcia – 90 PLN

6 zajęć – 130 PLN
8 zajęć – 160 PLN

NASZ ZESPÓŁ

Ewa Cieloszyk pilates

Ewa

CIELOSZYK

Pilates

Karolina Walkowiak pilates

Karolina

WALKOWIAK

Pilates

Asia Szpotańska

Asia

SZPOTAŃSKA

Zdrowy Kręgosłup

Beata Dębska

Beata

DĘBSKA

Joga

Radek Ignatiuk

Radosław

IGNATIUK

Joga

CZYTAJ WIĘCEJ

  • JOGA
  • PILATES
  • ZDROWY KRĘGOSŁUP

Joga

Zajęcia jogi prowadzone są w następujących grupach:

Joga – po prostu Joga, bez konieczności wykazywania się ogromną sprawnością i doświadczeniem w praktyce jogi.

Joga „Zdrowy kręgosłup” – to zajęcia utworzone z myślą o osobach, które są na początku praktyki, bądź dopiero mają w planach rozpoczęcie swojej przygody z jogą. To także zajęcia dla wszystkich tych osób, które mogą odczuwać pewien dyskomfort związany z bólem pleców, dolegliwościami w różnych odcinkach kręgosłupa, lub przykurczami mięśni w różnych obszarach w ciele. Będzie to łagodna praktyka, powiązana z oddechem, także przy użyciu różnych pomocy takich jak paski, bolstery, pianki, liny, koce.

Joga Starter – to zajęcia dla osób, które rozpoczynają praktykę jogi. Zapoznasz się tu z podstawami ćwiczeń jogi i zasadami funkcjonowania oddechu. Przekonasz się że joga to forma ruchu stworzona by usprawnić Twój kręgosłup. Dzięki niej zniwelujesz fizyczne napięcia i uspokoisz umysł.

IMG_65084

Joga Basic – to zajęcia skierowane dla osób, które mają już doświadczenie z praktyką jogi i pragną ją utrzymać na optymalnym dla siebie poziomie bądź ją pogłębić. Dłuższy czas przebywania w asanach, pogłębiona praktyka koncentracji i oddechu, wzbogacona o elementy Vinyasy opartej na sekwencji powitania słońca A i B.

Radek Ignatiuk, początki jogi w CMD:

„Nazywam się Radosław Ignatiuk, moje pierwsze doświadczenia z praktyką jogi sięgają 2012 roku. Wtedy to, jak wówczas sądziłem – zbiegiem okoliczności – trafiłem na pierwsze zajęcia do Szkoły Jogi Klasycznej Ewy i Rafała Lichtarowiczów i właściwie „natychmiast” dałem się całkowicie pochłonąć tej wspaniałej, starożytnej ścieżce pracy z ciałem i umysłem. Ze Szkołą Jogi   Klasycznej Ewy i Rafała Lichtarowiczów moja praktyka jest związana do dnia dzisiejszego, to pod okiem tych nauczycieli ukończyłem pierwsze w 2015 i kolejne w następnych latach stopnie kursów nauczycielskich i wciąż doskonalę swoją praktykę Hatha Jogi. Równocześnie moją drugą pasją jest ścieżka Astanga Jogi i Vinyasy, które praktykuję od kilku lat głównie pod okiem Olgi Kuriaty, u której mam również skończony kurs nauczycielski „Vinyasa Sequencing”. Zapraszam Państwa serdecznie na zajęcia jogi.”

Joga to starożytna dyscyplina o rozwijaniu szeroko pojętego zdrowia, harmonijnego życia i samopoznania. Uczy jak właściwie troszczyć się o siebie a zarazem jak być otwartym i pożytecznym dla otoczenia. Kombinacja fizycznych i mentalnych ćwiczeń jogi prowadzi do rozwinięcia elastyczności, redukcji stresu, zbudowania wytrzymałości, wzmocnienia sił życiowych i wigoru, wyciszenia i zbalansowania umysłu, i ostatecznie samorealizacji. Zamierzeniem praktyki jest więc jak najlepiej zbalansowane ciało, umysł i duch.

Cztery aspekty pracy w jodze to:

    1. Rozciągnięcie oznaczające możliwość wydłużania, zginania i skręcania w pełnym zakresie ruchu. Giętkość wypracowywana poprzez właściwą praktykę asan polepsza sposób pracy mięśni i rozwija elastyczność stawów, likwiduje czy też znacznie zmniejsza podatność na urazy i również pozwala na utrzymanie większej aktywności.
    2. Siła. Codzienna praktyka buduje siłę i podwyższa gęstość kości (profilaktyka osteoporozy).
    3. Wytrzymałość oznaczająca brak poczucia zmęczenia i wyczerpania. Rozwijanie wytrzymałości związane jest z pracą nad usprawnianiem układu krążenia.
    4. Koncentracja jest fundamentalnym aspektem jogi, uczy skupienia umysłu i tym samym wypracowuje higienę psychiczną.

ETAPY PRACY

Człowiek od chwili poczęcia zaczyna składować w swoim ciele wszystkie nie odreagowane emocje lęku, gniewu itp. które powodują kurczenie się ciała: obkurczanie stawów, skracanie mięśni i ścięgien oraz poprzez zablokowanie energii – dysfunkcje narządów wewnętrznych.

Z punktu widzenia jogi wszystkie choroby i dolegliwości, zanik radości i brak satysfakcji w życiu biorą się z gromadzonych i nie uwolnionych przez lata emocji. Złoża te ograniczają na wzór stalowego pancerza, w którym przez lata żyjemy i przywykając do niego przestajemy nawet postrzegać jego istnienie. Tak naprawdę to ten pancerz powoduje, że w ogóle nie realizujemy siebie i zaczynamy się wewnętrznie starzeć.

Pierwszy etap pracy w jodze jest poświęcony uwolnieniu całej zmagazynowanej energii emocji czyli przywróceniu ciału-umysłowi ich wewnętrznej harmonii i przestrzeni. Jest to etap świadomej, wykonywanej w odpowiedni sposób pracy przede wszystkim nad wewnętrznym rozciągnięciem i wydłużeniem ciała. Przynosi on transformację i otwarcie ciała-umysłu oraz uruchomienie wewnętrznej energii.

Drugi etap wykorzystując całkowicie i do końca rozblokowane ciało-umysł buduje wewnętrzną siłę i moc ich obu. To w rzeczywistości przynosi w życiu radość, spontaniczność i twórczą, spełnioną egzystencję.

Trzeci etap pracy w jodze prowadzi do całkowitego energetycznego otwarcia ciała-umysłu, co owocuje przejawieniem się na zewnątrz naszej ukrytej, czystej natury i prowadzi do wewnętrznej jedności i zrozumienia procesu życia oraz otaczającej nas rzeczywistości.

Joga wnikając głęboko w strukturę uwarunkowań ciała-umysłu i ich naturę jest dyscypliną unikalną w dzisiejszym świecie i jedyną w swoim rodzaju, dającą nieograniczone wprost możliwości rozwoju!

Pilates

Pilates to system ćwiczeń skupiający się na rozwoju świadomości własnego ciała, a przede wszystkim odpowiednim ułożeniu kręgosłupa i miednicy, co pozwala na zachowanie prawidłowej postawy oraz może zapobiec urazom kręgosłupa w przyszłości. Metoda pilates daje możliwość zatrzymania się i uspokojenia myśli, ale także pracy nad mięśniami stabilizującymi.

Ćwiczenia opierają się na zaangażowaniu mięśni głębokich zapewniających stabilizację, a następnie mięśni globalnych odpowiedzialnych za ruch. Odpowiedni dobór ćwiczeń i ich modyfikacji sprawia, iż jest to metoda bezpieczna dla każdego.

Na zajęciach skupimy się na kształtowaniu prawidłowej postawy i wzorców ruchowych bezpiecznych dla kręgosłupa, a także odprężeniu i uwolnieniu napięć z ciała spowodowanych przeciążeniami związanymi z czynnościami życia codziennego.

Karolina Walkowiak instruktor pilates, stretching:

„Będąc wieloletnią klientką w klubach fitness poznałam wiele technik prowadzenia zajęć oraz potrzeby klientów. Wiedzę z zakresu metody pilates dały mi liczne szkolenia, ale też doświadczenie w pracy z grupą i ciągłe doskonalenie w tym zakresie.   

Doświadczając pozytywnej energii pilates zapragnęłam przekazywać ją dalej.

Chciałabym aby zajęcia były oderwaniem się od problemów, poświęceniem czasu dla siebie, własnego spokoju i wyciszenia przy jednoczesnej pracy nad mięśniami stabilizującymi kręgosłup. Moim celem jest, by każdy zyskał świadomość własnego ciała, ruchów oraz odkrył nowe możliwości.

Pilates będzie swoistym odprężeniem ciała i umysłu.”

Zajęcia „Zdrowy kręgosłup”

Ćwiczenia „Zdrowy kręgosłup” mają na celu wzmocnienie wszystkich najważniejszych partii mięśni oraz zwiększenie sprężystości kręgosłupa. Zajęcia „Zdrowy kręgosłup” pomagają złagodzić następstwa nieprawidłowych nawyków. Przy regularnym treningu można wyeliminować ból lub dyskomfort pleców, a także zapobiec ich pogłębianiu. Są to ćwiczenia profilaktyki schorzeń kręgosłupa i aparatu ruchu, a nie rehabilitacja. Zajęcia „Zdrowy kręgosłup” łączą także ze sobą elementy innych form treningowych, takich jak relaksacja czy stretching. W trakcie zajęć często wykorzystuje się małe i duże piłki. Podczas klasy „Zdrowy kręgosłup” bardzo ważne jest utrzymanie równowagi i skupienie się na technice wykonywanych ćwiczeń – to klucz do sukcesu.

„Zdrowy kręgosłup”: na czym polega?

Zajęcia Zdrowy Kręgosłup obejmują ćwiczenia rozluźniające, stabilizujące, wzmacniające, równoważne i rozciągające poszczególne grupy mięśniowe. W zajęciach „Zdrowy kręgosłup” zawarta jest nauka prawidłowego oddychania i utrzymania odpowiedniej postawy ciała. Podczas zajęć „Zdrowy kręgosłup” wykonuje się dokładne, niegwałtowne ćwiczenia ruchowe. Podczas treningu zwraca się uwagę na odpowiednie rozluźnienie mięśni, aby przywrócić ich zrównoważoną pracę. Poziom trudności jest stopniowany, aby każdy mógł bez problemu poradzić sobie z ćwiczeniami, wykonuje się je bez dodatkowych obciążeń.

„Zdrowy kręgosłup”: dla kogo?

Specjalna gimnastyka kręgosłupa i trening siłowy dla osób z przypadłościami bólów pleców, pojawiającymi się w następstwie siedzącego trybu życia. „Zdrowy kręgosłup” to zajęcia dobre dla wszystkich niezależnie od wieku, ponieważ kształtują naszą świadomość ciała, jak również wzmacniają wszystkie podstawowe partie mięśni, aby mogły odciążyć nasz kręgosłup w trakcie wykonywania codziennych czynności.”